الو پست حاصل تعامل شرکت ملی پست و بخش خصوصی

تهران- خبرنگاران- سرویس تحویل بسته الو پست با تعامل شرکت ملی پست ایران و بخش خصوصی راه اندازی شد و این سرویس از 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

الو پست حاصل تعامل شرکت ملی پست و بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت الو پیک روز سه شنبه با حضور مدیران هر دو مجموعه امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این مراسم ضمن ابراز رضایت از تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت جوانان کشور گفت: قراردادی که بین ما منعقد شده منحصربه فرد نیست، ما این آمادگی را داریم که با سایر شرکت های دیگر همکاری کنیم، این امتیازی است برای الو پیک که کار را زودتر آغاز نموده است.

حسین نعمتی با بیان اینکه زنجیره خدمت رسانی در عرصه پست تکمیل خواهد شد، یادآور شد: شش ماه قبل باب فعالیت و همکاری را با الو پیک آغاز کردیم تا خدمات پستی را با یاری بخش خصوصی ارائه کنیم و با این کار، شهروندان می توانند از محل کار یا منزل خود برای تمام نقاط کشور و حتی خارج از ایران محموله پستی ارسال نمایند.

** خدمات اپلیکیشنی لطمه ای به کار پستچی ها نمی زند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: خوشبختانه کارهای فنی و اساسی انجام شده و امروز اپلیکیشنی توسعه داده شده و امیدواریم بستر خوبی برای ارائه خدمات ویژه به مردم ایران باشد.

نعمتی در مورد این که پس از ارائه اپلیکیشن، تکلیف نیروهای پستچی چه می گردد، گفت: وضعیت پستچی های ما تغییری نمی نماید، سرویسی که امروز جایگزین می کنیم درواقع خلأ موجود را پر می نماید و در روند نامه رسانی تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی شرح داد: در گذشته فرد برای ارسال محموله خود حتماً به اداره پست مراجعه می کرد اما سرویس الو پست این امکان را فراهم می نماید که بسته از درِ منزل دریافت و به اداره پست تحویل گردد بنابراین هیچ تأثیری در کار پستچی ها ندارد.

عضو هیئت رئیسه شرکت ملی پست نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از سرویس الو پست هستیم که با شرکت ملی پست و مجموعه الو پیک اتفاق می افتد و با این کار، بخش خصوصی و دولتی برای تکمیل زنجیره خدمت رسانی به مردم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

بهزاد اقبال خواه در مورد سابقه این همکاری گفت: زمانی که خلأهای موجود در زنجیره خدمت رسانی شرکت پست را آنالیز کردیم، متوجه شدیم احتیاج به پیک شهری داریم، حتی این کار به صورت پایلوت در شرکت پست انجام شد و با توجه به سیاست های وزارت ارتباطات در استفاده از توان بخش خصوصی، با این مجموعه به نتیجه رسیدیم.

وی در شرح فرآیند همکاری شرکت ملی پست و الوپیک گفت: برای وزن محصولات، ساده سازی انجام داده ایم. در اپلیکیشن الو پست رده های مختلف وزنی در نظر گرفته ایم که مردم آن را در اپلیکیشن اعلام می نمایند و بر اساس آن هزینه پست پرداخت می گردد.

اقبال خواه بیان داشت: در مواقعی نیز وزن بر مبنای خود اظهاری مشتری انجام می گردد. در بازه سه ماهه اول طرح، این روند کار را رصد می کنیم که خوداظهاری مردم با واقعیت چقدر تفاوت دارد، اگر تفاوت زیاد باشد حتماً پروتکل را اصلاح خواهیم کرد، اما بعید می دانیم مردم یک بسته 10 کیلویی را 5 کیلوگرم اظهار نمایند.

او درباره هزینه ارسال محموله های پستی نیز گفت: تمام هزینه ها تحویل الو پیک می گردد و پس از مدتی تسویه حساب ها صورت می گیرد.

مدیر مجموعه الو پیک نیز در این مراسم گفت: یکی از بهترین تجربیات ما راه اندازی این سرویس طی چهار ماه است درحالیکه این تجربه در کشورهای دیگر حدود دو سال به طول انجامیده است. خیلی ها در بازار ما را به عنوان سرویس آنلاین جابجایی بسته می دانند اما می خواهیم به پلتفرمی تبدیل شویم که گسترده تر از این فعالیت کند. اولین گام بزرگ ما در مورد الو پست این است که هر سه ماه بتوانیم خدمت جدیدی ارائه بدهیم.

مهدی نایبی در مورد همکاری اخیر این مجموعه با سازمان تاکسیرانی، گفت: قبل از این نیز با سازمان تأمین اجتماعی برای همکاری جهت رساندن دفترچه بیمه صحبت کردیم، پس از آن با شرکت تاکسیرانی و هم اکنون نیز با شرکت پست به توافق رسیدیم.

وی تعامل مجموعه های خصوصی و دولتی را ثمربخش خواند و گفت: با تقویت این همکاری ها، خدمات با سرعت بیشتر و چابکی مناسب تر ارائه می گردد و خوشبختانه در بخش دولتی و خصوصی به بلوغی رسیده ایم که برای سرویس دهی بهتر به کاربران با یکدیگر همکاری کنیم.

علمی**9207** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: بروزرسانی: 15 مهر 1398 شناسه مطلب: 176

به "الو پست حاصل تعامل شرکت ملی پست و بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الو پست حاصل تعامل شرکت ملی پست و بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید