ایجاد روابط بهتر با روسیه باید اولویت ما باشد، مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر امور خارجه اتریش بر ایجاد روابط بهتر با روسیه تاکید نموده و همچنین عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را رد کرد.

ایجاد روابط بهتر با روسیه باید اولویت ما باشد، مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش در تبادل نظر با روزنامه استاندارد، درباره طرح کشورش برای یک مشارکت ممتاز با ترکیه بر اساس منافع آنکارا و بروکسل و همکاری با این کشور خبر داده و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را رد کرد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که تحولات سال های اخیر به گونه ای بودند که نشان می داد ترکیه همیشه از اروپا دورتر می شده نه نزدیک تر. از طرفی بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ما به بحث ها در این باره احتیاج داریم که حالا اتحادیه چگونه باید به راه خود ادامه دهد، طرح ما برای این شرایط چیست و چگونه با مسئله گسترش اروپا باید برخورد کنیم. موضع من درباره کشورهای بالکان تعیین است، آن ها به یک چشم انداز اروپایی احتیاج دارند. درباره ترکیه نیز این کشور به روابط خوب با اتحادیه اروپا احتیاج دارد اما این راه نمی تواند عضویت در این اتحادیه باشد.

کورس در بخش دیگری از این تبادل نظر به روابط با روسیه پرداخته و با تاکید بر اینکه این مهم است که ما مشترکا به عنوان اروپا در این راستا متحد باشیم همچنین گفت: من به وزاریی در اتحادیه اروپا تعلق دارم که تحریم ها علیه روسیه را بیشتر با دید انتقادی می بیند. هدف نهایی باید ایجاد روابط بهتر با روسیه و ایفای نقش برای تنش زدایی در بحران اوکراین باشد. تحریم ها نباید به خودی خود یک هدف باشد.

وی در ادامه به مسئله مهاجرت ها به اروپا پرداخته و گفت: چند روزی است که دوباره انسان های زیادی به ایتالیا می آیند. شرایط بسیار متشنج است.

کورس همچنین گفت: ما هنوز از راهکار این بحران بسیار دور هستیم. حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا هنوز وجود ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 792

به "ایجاد روابط بهتر با روسیه باید اولویت ما باشد، مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد روابط بهتر با روسیه باید اولویت ما باشد، مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید