تایوان حضور نظامی آمریکا در این جزیره را تأیید کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس جمهور تایوان در مصاحبه ای با تأیید حضور نظامی آمریکا در این جزیره گفت که نظامیان تایوان تحت آموزش نظامیان آمریکایی هستند.

تایوان حضور نظامی آمریکا در این جزیره را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان در مصاحبه با شبکه سی ان ان، به حضور نظامیان آمریکایی در تایوان و آموزش نظامیان این جزیره اعتراف کرد.

وی در این گفت وگو تأیید کرد که شماری از نظامیان آمریکایی در تایوان مستقر شده اند تا به نظامیان تایوانی آموزش بدهند.

وی در این گفت وگو که امروز (پنجشنبه) پخش شد، توضیح داد: ما طیف وسیعی از همکاری با ایالات متحده با هدف افزایش توانمندی دفاعی خود را داریم.

با این حال، رئیس جمهور تایوان حاضر نشد تعداد دقیق نظامیان آمریکایی مستقر شده در این منطقه را مطرح کند و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: به میزان ای که مردم فکر می نمایند، نیست.

اظهارات تسای اینگ ون در حالی مطرح شده است که پیش از این چندین رسانه تایوانی و بین المللی از جمله رویترز گزارش نموده بودند که آموزش نظامیان تایوان به وسیله ارتش ایالات متحده منجر به تشدید بیشتر روابط آمریکا-چین می گردد.

چیو کئو چنگ وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در ارتباط با جدیدترین اعتراف رئیس جمهور تایوان بدون آن که شرحی ارائه دهد، گفت تعاملات نظامی تایوان و آمریکا، تقریباً زیاد و بسیار مداوم است و مدت های زیادی است که در جریان بوده است.

ایالات متحده همانند اغلب کشورها، روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهم ترین همپیمان بین المللی مهم و تأمین نماینده اصلی سلاح های تایوان به شمار میرود.

تسای در این گفت وگو در اظهاراتی تحریک نماینده گفت که تایوان کشوری مستقل است و به طور مداوم متعهد به دفاع از دموکراسی و آزادی خود شده است.

پیش از این اوایل ماه جاری میلادی، وزارت خارجه چین در پاسخ به سؤالی درباره گزارش ها در مورد حضور ارتش آمریکا در تایوان گفت که ایالات متحده باید روابط نظامی و فروش سلاح به تایوان را به منظور جلوگیری از آسیب رسانی به روابط دوجانبه پکن-واشنگتن متوقف کند.

تسای اینگ ون بعلاوه در بخشی از مصاحبه خود با تأکید بر روابط بسیار خوب با ایالات متحده گفت که معتقد است که در صورت وقوع حمله نظامی چین، آمریکا از تایوان دفاع خواهد نمود.

وی در این خصوص شرح داد: من ایمان دارم که نیروهای آمریکایی به دفاع از تایوان یاری خواهند کرد و تعهد واشنگتن شامل اعزام نظامیان آمریکایی برای آموزش ارتش تایوان است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه گذشته (چهارشنبه) با بیان اینکه واشنگتن تعهدی محکم دفاع از به تایوان دارد، گفت این کشور عمیقاً نگران اقدامات قهری چین است و این اقدامات صلح و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این نیز وزارت خارجه تایوان گفته بود علی رغم گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای چینی درباره توافق تایوان، واشنگتن به آنها اطمینان داده است که رویکرد آنها در قبال این کشور تغییر ننموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1920

به "تایوان حضور نظامی آمریکا در این جزیره را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان حضور نظامی آمریکا در این جزیره را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید