جذب بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق، ، توجه ویژه به مسئله فرهنگ، در کنار پروژه های عمرانی و زیرسازی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری خبرنگاران-بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای رسالت اجتماعی خود و مطابق با سیاست ها و برنامه های محرومیت زدایی در سطح کشور، مناطقی را به عنوان جامعه هدف انتخاب نموده است تا با انجام پروژه های عمرانی و زیربنایی، مالی و اشتغال ، فرهنگی و اجتماعی و سلامت جسمی و روانی؛ تحول و محرومیت زدایی آن منطقه را با مشارکت فعال مردم و دستگاه های دولتی با مدیریت و نظارت بنیاد علوی (یکی از موسسات تحت مسئولیت بنیاد مستضعفان) رقم بزند؛ ومطابق با این سیاستها و هدف گذاری ها، شهرستان چاراویماق از استان آذربایجان شرقی یکی از مناطق هدف در سال 1399 انتخاب شد .

جذب بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق، ، توجه ویژه به مسئله فرهنگ، در کنار پروژه های عمرانی و زیرسازی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت و مسئول اجرای پروژه های بنیاد علوی در شهرستان چاراویماق در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح پروژه ها و برنامه های بنیاد مستضعفان در شهرستان چاراویماق گفت: بعد از اینکه این شهرستان به عنوان یکی از نقاط محروم کشور برای اجرای سیاست های محرومیت زدایی بنیاد انتخاب شد، در قدم اول تفاهم نامه ای بین مدیر عامل بنیاد علوی با استاندار منعقد شد که متناسب آن همه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری و مشارکت با نهاد آبادانی و پیشرفت، جهت احصاء توانمندی ها و ظرفیتها و نیز نارسایی های شهرستان شدند و بر همین اساس نهاد آبادانی و پیشرفت اقدام به انعقاد تفاهم نامه های اجرایی با تمامی مدیران کل سازمانها و دستگاههای اجرایی استان با حضور فرماندار چاراویماق و مدیران ادارات در شهرستان، برای همکاری و پیشرفت هر چه بهتر کارها نمود.

آیت شاهی با بیان اینکه در مدت 5 ساله حضور بنیاد در شهرستان با اجرای صدها برنامه و پروژه متنوع در حوزه های مختلف عمرانی و زیربنایی، اشتغال و معیشت، فرهنگی ، اجتماعی و سلامت و بهداشت سعی در تحول بزرگ در شهرستان چاراویماق داریم، گفت: با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور نخبگان و کارشناسان ذیصلاح ادارت مربوطه برنامه تنظیم سند پیشرفت برای شهرستان در حوزه های ذکر شده در دستور کار قرار گرفته که در حال نهایی شدن و تدوین آن هستیم.

وی با بیان فرایند تشکیل نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان گفت: شناسایی و سازماندهی، نهاد سازی، تدوین سند پیشرفت، مستند سازی و پیاده سازی، استفاده از ظرفیت کارشناسی استان، شهرستان و نخبگان و انجام کارهای علمی قبل از اجرای عملیاتی پروژه ها و برنامه ها رویکرد عملی بنیاد است.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق گفت: شهرستان چاراویماق دارای ظرفیت های بزرگ معدنی، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و قالی بافی و ... است که متأسفانه علی رغم داشتن چنین پتانسیل های بزرگ، به خاطر ضعف در اجرای عدالت اجتماعی در طول دهه های گذشته، جزء شهرستانهای محروم کشور است.

شاهی اضافه نمود : این شهرستان همچنین با داشتن رتبه سوم از نظر مساحت در استان و داشتن بیش از 60 نوع انواع سنگ و فلزات معدنی، عملکرد بالای فراوری گندم و نخود و نیز سطح مراتع در استان هنوز در صندلی واقعی خود قرار ندارد و نیازمند حمایت و همت جهادی آحاد مردم و مسئولین برای رسیدن به شأن و منزلت واقعی خود است.

* در حوزه اشتغال و معیشت، در 7 رسته محوری و پایه پروژه و برنامه های علمی و عملی اجرا خواهیم کرد

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق گفت: بعد از انجام کارهای کارشناسی شده و تدوین سند پیشرفت شهرستان، برنامه ریزی برای انجام کارهای علمی و موثر برای بهبود معیشت و اقتصاد پایدار خانوارهای شهرستان در 7 رسته محوری فرشبافی، دام سنگین، دام سبک، زنبورداری، کشاورزی (نخود و گندم) و گیاهان دارویی انجام شده است، که به استناد آمارهای رسمی بیش از 80 درصد شاغلین شهرستان در این 7 رسته فعال هستند.

آیت شاهی با اشاره به ریز پروژه و برنامه ها در این رسته های مختلف گفت: در رسته دام سنگین و سبک 27 برنامه محوری، زنبورداری 9 برنامه، قالی بافی 7 برنامه، کشاورزی که شامل نخود و گندم است 16 برنامه و گیاهان دارویی هم بیش از 30 برنامه محوری برای اجراء ، تدارک دیده شده است.

وی اضافه نمود: در تمامی این برنامه ها، آموزش و علمی کردن فعالیت اقصادی مردم از اولویت های اصلی ما است؛ چرا که معتقدیم اگر بعضی از شیوه های منسوخ و سنتی اصلاح گردد، راندمان کمی و کیفی بالا خواهد رفت و مهمتر اینکه تأثیر آموزش و فرهنگ سازی می تواند …

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1613

به "جذب بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق، ، توجه ویژه به مسئله فرهنگ، در کنار پروژه های عمرانی و زیرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق، ، توجه ویژه به مسئله فرهنگ، در کنار پروژه های عمرانی و زیرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید