حمایت نماینده سابق انگلیس در ناتو از استقلال اسکاتلند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: نماینده سابق انگلیس در ناتو حمایت خود را از استقلال اسکاتلند بیان کرد و گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیز از کشور جدید مستقل اسکاتلند استقبال خواهد نمود.

حمایت نماینده سابق انگلیس در ناتو از استقلال اسکاتلند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی، خانم دیم ماریوت لسلی نماینده سابق انگلیس در ناتو در نامه ای تاکید نموده است که من در همه پرسی 19 سپتامبر به استقلال اسکاتلند رای مثبت خواهم داد.

بر اساس این گزارش خانم لسلی در ادینبورگ متولد شده و اوایل سال جاری از پست خود به عنوان نماینده انگلیس در ناتو کناره گیری نموده است.

وی اضافه کرد: جغرافیای اسکاتلند، سیاست و اقتصاد و جمعیت شناسی این کشور آنقدر معین است که می توانند بهترین خدمت را به دولت مستقل خود به عمل آورند. خانم لسلی گفت: یک اسکاتلند مستقل از سوی اتحاد دفاعی ناتو که مبتنی بر سلاح هسته ای است مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نماینده سابق انگلیس در ناتو توضیح داد: یک اسکاتلند دموکراتیک، غیر هسته ای با سنت های تکنولوژیکی و نظامی قوی به طور طبیعی در کنار سایر اعضای شمال اروپا جای خود را در ناتو باز خواهد نمود.

وی خود را یک دموکرات ارزیابی کرد و گفت: بی شک نزدیک ترین و مهمترین روابط دفاعی و امنیتی برای یک اسکاتلند مستقل با انگلیس خواهد بود. دیم ماریوت این نامه را در پاسخ به نقدها ژنرال سر ریچارد شیرف از طرح های دفاعی حزب ملی اسکاتلند نوشته است. شیرف سیاست های دفاعی اسکاتلند را خطرناک ارزیابی نموده است.

شیرف معاون سابق فرماندهی ناتو در اروپا بوده است. پس از ماه ها نظرسنجی که حاکی از کاهش اختلاف بین هواداران و مخالفان استقلال اسکاتلند است نظرسنجی موسسه یوگاو نشان داد که اختلاف بین مخالفان و هواداران استقلال اسکاتلند به کمتر از 6 درصد رسیده است. این اختلاف یک ماه پیش به بیش از 22 درصد رسیده بود.

مردم اسکاتلند در همه پرسی 18 سپتامبر قرار است در مورد استقلال از انگلیس پس از 307 سال تصمیم گیری نمایند. نظرسنجی ها نشان می دهد که هنوز حدود یک چهارم جمعیت 4 میلیون نفری اسکاتلند تصمیم نهایی خود را در این خصوص نگرفته اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 542

به "حمایت نماینده سابق انگلیس در ناتو از استقلال اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نماینده سابق انگلیس در ناتو از استقلال اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید