خروج موقت از اتحادیه اروپا بهترین گزینه برای یونان است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان تاکید نمود که یک خروج موقت از اتحادیه اروپا شاید گزینه بهتری برای یونان باشد چرا که آتن در شرایط کنونی نمی تواند از شر بحران بدهی خلاص گردد.

خروج موقت از اتحادیه اروپا بهترین گزینه برای یونان است

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با رادیو دویچه لندفانک توضیح داد: خروج موقت از اتحادیه اروپا گزینه بهتری برای یونان است چرا که در شرایط کنونی بدون کاهش بدهی ها، بحران مالی و بدهی آتن حل و فصل نخواهد شد و کاهش بدهی های این کشور نیز بر اساس قوانین کنونی اتحادیه اروپا، غیر قانونی است.

روز دوشنبه، رهبران اروپایی به اتفاق آرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش اضافه نموده خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: هیچ کس نمی داند در شرایط کنونی شرایط یونان در منطقه یورو بدون کاهش بدهی ها چه خواهد شد. و هر کسی می داند که کاهش بدهی با قوانین عضویت در منطقه یورو مطابقت ندارد.

یونان حدود 270 میلیارد دلار یاری مالی از نهادهای بین المللی شامل صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت نموده است.

بسته ریاضت مالی جدید یونان با 229 رای موافق از 300 رای نمایندگان مجلس این کشور به تصویب رسیده است. 64 نماینده مجلس به این طرح رای منفی و 6 نفر نیز رای ممتنع دادند.

ولی تسیپراس برای اجرای این تدابیر ریاضتی به حمایت احزاب مخالف احتیاج دارد و همین مساله آینده دولت وی را با ابهام جدی روبرو نموده است.

بر اساس طرح ریاضت مالی جدید، یونان باید 50 میلیارد یورو از اموال دولتی خود را خصوصی کند. بعضی مخالفان این طرح در مجلس یونان، خصوصی سازی اموال و دارایی های دولتی را خودکشی اجتماعی ارزیابی نموده اند.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 948

به "خروج موقت از اتحادیه اروپا بهترین گزینه برای یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج موقت از اتحادیه اروپا بهترین گزینه برای یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید