سرمایه گذاری میلیادی در بخش دفاعی در دستور کار اتحادیه اروپا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با نمایندگان مجلس این اتحادیه به توافقی موقتی درباره ایجاد صندوق دفاعی جدید اروپا با موجودی حدود 8 میلیارد یورو دست یافت.

سرمایه گذاری میلیادی در بخش دفاعی در دستور کار اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور تابستان 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، صندوق دفاعی جدید اتحادیه اروپا با حدود 8 میلارد یورو تجهیز می گردد.

آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا توانست امروز (دوشنبه) در این باره به توافق موقتی با نمایندگان مجلس اروپا دست پیدا کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پول از جمله صرف توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و سایر سیستم های تسلیحاتی مدرن خواهد شد. حدود 2.65میلیارد یورو از این مبلغ برای پروژه های تخقیقاتی و 5.3 میلیارد یورو هم برای پروژه های خاص توسعه ای استفاده می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان که کشورش تا انتها امسال میلادی ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام نموده که صندوق دفاعی جدید اروپا شایستگی های این اتحادیه برای حمایت از شهفرایندانش را افزایش می دهد و اتحادیه اروپا را به یک بازیگر دنیای قدرتمند تبدیل می نماید. وی این را یک ابزار آینده نگرانه برای سرعت دادن به فرایند تحقیقات و توسعه مهارت های مشترک دانست.

کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد 11.5 میلیارد یورویی را برای سرمایه گذاری در صندوق دفاعی اروپا ارائه داده بود که با مخالفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

توافق فعلی صورت گرفته بین رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با نمایندگان مجلس اروپا باید توسط سایر کشورهای عضو هم تصویب گردد. بعد از آن تصمیم رسمی ونهایی در شورای وزیران و مجلس صادر می گردد.

این صندوق در کنار طرح همکاری های مشترک اروپایی موسوم به پسکو به عنوان یک سنگ بنای اساسی برای پروژه اتحادیه دفاعی اروپایی مطرح است. استقلال نظامی اروپا از آمریکا که از زمان روی کار آمدن ترامپ به شدت مد نظر اروپا قرار گرفته است از دیگر اهداف این سرمایه گذاری نظامی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1411

به "سرمایه گذاری میلیادی در بخش دفاعی در دستور کار اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری میلیادی در بخش دفاعی در دستور کار اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید