طرز تهیه ژله بستنی لایه ای، چند رنگ مثل رنگین کمان????

به گزارش مجله زیبایی زندگی، اگر دسری می خواهید درست کنید که کمترین زمان ممکن را صرف درست کردن آن اختصاص دهید من به شما ژله را پیشنهاد می کنم. ژله از جمله دسرهایی است که بسیار سریع و راحت آماده می گردد. ژله در طعم ها و رنگ های گوناگونی در بازار وجود دارد که بسیار خوشمزه هستند. اگر بخواهید پودر ژله را خودتان درست کنید کمی کارتان طول می کشد ولی اگر بخواهید از پودر ژله های آماده موجود در بازار بهره ببرید، به راحتی و به سرعت می توانید ژله های زیبا و مجلسی مانند ژله بستنی، کیک ژله ای، ژله خرد شیشه، ژله رولی، ژله سورپرایز را درست کنید.

طرز تهیه ژله بستنی لایه ای، چند رنگ مثل رنگین کمان????

امروز طرز تهیه ژله بستنی لایه ای را به شما آموزش می دهم.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی لایه ای (5رنگ):

  • پودر ژله با طعم ها و رنگ های مختلف: 5 عدد
  • آب جوش: 2 لیوان
  • بستنی وانیلی: 3 اسکوپ

طرز تهیه ژله بستنی لایه ای:

نصف پودر ژله تمشک آبی را داخل ظرف ریخته و 1.2 لیوان آب جوش را به آن اضافه نموده و خوب مخلوط کنید تا پودر در آب کاملا حل گردد. وقتی پودر ژله کاملا حل شد یک اسکوپ بستنی وانیلی را به آن اضافه نموده و خوب هم بزنید. سپس آن را داخل یخچال به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت قرار داده تا ژله خودش را خوب بگیرد.پس از آن ظرف را بیرون آورده تا لایه دوم را درست کنید.

نصف بسته پودر ژله پرتقال را داخل ظرف دیگری ریخته و 1.2 لیوان آب جوش را اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید. اجازه داده تا کمی سرد گردد و بعد با قاشق آرام روی لایه قبلی ریخته و به طور یکنواخت پخش کنید. دوباره داخل یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد و بعد به سراغ آماده کردن لایه سوم بروید.

نصف پودر ژله کیوی را داخل ظرف دیگری ریخته و با 1.2 لیوان آب جوش مخلوط و یک اسکوپ بستنی اضافه نموده و هم بزنید و کار مرحله قبل را دوباره انجام دهید. برای لایه چهارم نصف بسته پودر ژله بلوبری را داخل ظرفی ریخته و دوباره مثل مرحله قبل با آب مخلوط و سپس بستنی را اضافه کنید و داخل یخچال قرار دهید.

برای لایه پنجم هم همین کار را با نصف بسته پودر ژله لیمو انجام دهید و در مرحله آخر نصف بسته ژله آلبالو را با 1.2 لیوان آب جوش مخلوط کنید و یک اسکوپ بستنی هم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید و آرام روی لایه قبلی بریزید و در یخچال قرار دهید. برای تزئین ژله می توانید به لایه آخر میوه های فصل را اضافه کنید و برای روی ژله هم از میوه ها بهره ببرید.

نکات مهم در تهیه ژله بستنی لایه ای:

  • شما می توانید ژله را هم خودتان درست کنید و اسانس و رنگ دلخواهتان را به آن اضافه کنید.
  • ظرف انتخاب برای ژله باید شیشه ای باشد تا از بیرون رنگ ژله ها کاملا تعیین باشد.
  • برای اینکه هنگام خارج کردن ژله، ژله بستنی از ظرف راحت تر بیرون بیاید، ظرف را کمی چرب کنید تا قالب یا ظرف راحت تر برگردد.
  • پودر ژله ها انتخابی هستند و شما می توانید طبق سلیقه خود ژله ها را تغییر دهید.
  • اگر پودر ژله خوب حل نشد می توانید از روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) بهره ببرید.
  • تعدادلایه های ژله کاملا سلیقه ای است.
  • مدت زمانی که هر لایه ژله باید در یخچال بماند تا خودش را بگیرد 45 دقیقه تا 1 ساعت است و این زمان بسته به درجه سرمای یخچالتان قابل تغییر است.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد.

منبع: اُکالا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1956

به "طرز تهیه ژله بستنی لایه ای، چند رنگ مثل رنگین کمان????" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه ژله بستنی لایه ای، چند رنگ مثل رنگین کمان????" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله بستنی لایه ای، چند رنگ مثل رنگین کمان????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید