ونزوئلا تانکرهای حامل سوخت ایران را اسکورت می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر دفاع ونزوئلا بیان کرد که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را اسکورت خواهد نمود.

ونزوئلا تانکرهای حامل سوخت ایران را اسکورت می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وزیر دفاع ونزوئلا اظهار داشت که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را زمانی که وارد منطقه ویژه مالی ونزوئلا شوند اسکورت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا که در یک مصاحبه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه نمود که ارتش ونزوئلا با اسکورت تانکرهای حامل بنزین ایران از آنها استقبال نموده و از مردم ایران برای همبستگی و همکاری با ونزوئلا قدردانی می گردد.

وی همچنین گفت که دولت ونزوئلا در تماس با امیر حاتمی وزیر دفاع ایران است.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران روبرو خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز نامه ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه توصیه های لازم به آمریکایی ها درباره کشتی های ایرانی داده شده، توضیح داد: امیدواریم آمریکایی ها دست به کار احمقانه ای نزنند، چون قطعا با پاسخ ایران روبرو خواهند شد.

روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال آنالیز اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1061

به "ونزوئلا تانکرهای حامل سوخت ایران را اسکورت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا تانکرهای حامل سوخت ایران را اسکورت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید